bertenhenny2017.reismee.nl

macedonie-albanie-montenegro-kroatie

Maandag 5 juni. Na een onrustige nacht, deze keer hielden de kikkers ons uit de slaap. Wat een kabaal kunnen die maken, heerlijk buiten kunnen ontbijten. Op deze camping krijg je meteen als je de camperdeur open doet, een heerlijk kopje koffie aangeboden. Op de fiets naar het plaatsje Ohrid gegaan. Beetje erg toeristisch de menu kaarten zijn zelfs in het nederlands .In de middag lekker geluierd op de camping.

Dinsdag 6 juni. We zijn vandaag naar Albanie gereden. Via een werkelijk schitterende route door de bergen. Alleen het wegdek was het ergste wat we ooit hebben meegemaakt. Hele stukken weg waren gewoon weg geschoven. Of er was geen asfalt meer over. Soms was de zijkant van de weg in het ravijn gestort. Wel spannend en opeens stonde we voor een blokkade voor vrachtwagens, wij konden er precies tussendoor, was wel centimeter werk. Ik liep voor de camper en Bert reed hem er tussendoor. We zijn steeds gestopt om te kijken of de fietsen er nog op stonden. In de kastjes las alles door elkaar. Maar mooi …… echt een spectaculaire tocht vandaag. Aan de Albanese grens was het even spannend, ze konden mijn paspoort niet scannen, steeds bleef de foto onzichtbaar. Er stond ook een beambte steeds te kloppen op de buitenkant van de camper. Bij een brug over de rivier was er een politie controle , met getrokken wapens stonden ze daar iedereen te controleren, maar wij mochten door rijden.

Woensdag 7 juni. De tocht gaat vandaag verder naar Montenegro. We bezoeken Ulcjin en Cetinje. De andere plaatsen die we in gedachten hadden zijn per camper niet te bezoeken. We dachten dat het hier makkelijk zou zijn om een camping te vinden, maar dat bleek niet helemaal juist. Pas om 7 uur hadden we eindelijk een plekje gevonden, aan de baai van Kotor, dat dan weer wel.

Donderdag 8 juni. We beginnen de dag met een toer rondom de baai van Kotor. Bezoeken het stadje , lnog een wereld erfgoed, maar waarschijnlijk niet meer voor lang. Ze bouwen teveel nieuw. Het is er wel heel erg druk. Politie agenten staan bij de zebra;s om de mensen te helpen oversteken. Geluncht op een heerlijk terras een stuk verderop aan de baai. S’middags door gereden naar Kroatie. Bij de grans staan meteen borden van de Lidl. De camping vlakbij Dubrovnik is vol, maar we lrijgen nog een plekje, heerlijk in de schaduw.

Vrijdag 9 juni. Vroeg opstaan voor de bus naar de stad. We zijn al om half negen in de stad en lopen als eerste de muur. Veel veranderd hier, de muur heeft nu betonnen trappen. Na de muur proberen we de stad rond te lopen, maar inmiddels is het zo druk met alle toeristen van de Giga Cruise schepen dat het eigenlijk niet meer leuk is. Terug naar de camping en lekker lezen in de schaduw

Jenny en wijnand

Hoi vakantiegangers. \wat een prachtig verhaal weer.
En zo leuk, een foto van jullie samen. \wat een mooie omgeving, zo leuk om te zien. Die slechte weg is toch ook weer spannend, vinden jullie dat ook? Veel vakantie plezier en tot het volgende verhaal.
groetjes Jenny

Gerrie

Wat een super verhaal weer zeg, en dan weer de camper tussen de vrachtwagens door zonder schade.a