bertenhenny2017.reismee.nl

Dubrovnik- Pula

Hoi allemaal , bedankt voor jullie reacties. Hier weer ons nieuwe verhaal.

Zaterdag 10 juni. Alweer vroeg op gestaan. We rijden de kustweg en s’morgens vroeg is het nog niet zo druk. Mooie route vlak langs de kust. We stoppen onderweg een aantal keren om van het uitzicht te genieten. Tot onze verbazing staan we plotseling weer voor een grens overgang. We moeten ongeveer 10 kilometer door Bosnie Herzegovina. Dan een klein stukje verder weer Kroatie in. Onze paspoorten zijn nog nooit zo vaak gecontroleerd als deze reis. Rond de middag zijn we op de camping bij Split. Met de bus naar het centrum, daar is veel veranderd. Heel druk en allemaal winkeltjes met dezelfde zooi.

Zondag 11 juni. We vervolgen onze route langs de kust. Koffie stop in Vodice. Dit was de bestemming van onze eerste vakantie samen in 1971. Hier herkennen we wel een paar dingen en we denken zelfs dat het hotel er nog staat. Thuis even kijken of we de naam nog ergens hebben. De camping ligt 15 kilometer voorbij Zadar. Maar daar kun je op de fiets naar toe via een vrij liggend fietspad. Ook het leuke plaatse Nin hebben we op de fiets gedaan. Het ligt op een klein schier eilandje

Maandag 12 juni. Verder langs de prachtige kustroute. Het eerste stuk vanaf Dubrovnik naar Split is druk en volledig volgebouwd. Traject 2 van Split naar Zadar is mooi en groen en het laatste traject van Zadar naar Krk is eigenlijk het mooiste stuk en veel minder druk. De campings op Krk zitten vol maar op een kleine camping is nog plaats. Het is weer heel warm en de middag hebben we dan ook luierend door gebracht.

Dinsdag 13 juni. Alweer weer warm, zelf vroeg in de ochtend. Heerlijk buiten ontbijten. Dit is wel een heel warme vakantie. We gaan fietsen naar een klein plaatsje aan de andere kant van het water. Een heuvel moet je op , maar die is wel 17 km lang. Steil soms wel 15 % stijging. Maar de afdaling aan het einde is zeker 15%. Je moet natuurlijk ook weer terug. Ik was bang dat de fiets dat niet zou trekken, maar fluitend naar boven met behulp van het “motoreke”. Na de middag lekker in de schaduw en straks nog even naar het dorpje lopen.

Woensdag 14 juni. We hebben het eiland van Krk weer verlaten via de super mooie brug. Het eerste stuk ging over de snelweg, maar al gauw zijn we er weer afgegaan wel snel maar saai.. Langs de kustweg verder gereden en rond de middag waren we in Pula. Grote camping met allerlei verschillende catogorien met elk een andere prijs. Het is benauwend warm vandaag. We hebben de bus naar de stad genomen en voornamelijk het amphi theater bezocht, de straatjes met de winkeltjes die kennen we nu wel. Morgen gaan we op weg naar Slovenie

christine en bob

hoi Henny en Bert Wat leuk jullie verhaal te lezen van Dubrovnik, Split en Pula. Ik,christine, ben daar ook geweest in 1968 en herken zo wie zo al niets van jullie foto's.
het is niet zo gek dus dat jullie ook niet alles meer herkennen. Ik ga nog eens kijken in mijn fotoboek. Misschien moet ik ook nog maar eens op herhaling naar Dubrovnik e.o. maar dan met Bob samen. Hebben we natuurlijk ook afgelopen winter al gedaan naar Saalbach en daar was ook weinig herkenning meer.Conclusie: als we heel oud worden kunnen we alle reizen rustig nog eens herhalen, zijn ze weer als nieuw. Geniet nog maar even van jullie reis want jullie zijn al over de helft. Waar blijft de tijd!!!!
Gr. Christine en Bob