bertenhenny2017.reismee.nl

15-05-2017/19-05-2017

DINSDAG 16 mei. 17

Als we wakker worden is het mooi weer, dus vlug ontbijten en dan gaan fietsen.

Langs de Donau vanuit Krems naar Melk. Dit stuk hebben we al 2 keer eerder gefietst, maar het blijft leuk. Veel toeristen in Durnstein en natuurlijk ook Viking gasten. Het hele dorpje moet je lopend door. Koffie in Spitz en daarna door naar Melk. Toch wel lekker zo’n electrische fiets, vooral bij de lange brug naar Melk. Geluncht op een terrasje. En met wind in de rug terug naar de camping. Lekker buiten kunnen eten. Kortom een super dagje.

WOENSDAG 17-05-2017

Al weer mooi weer vandaag, aanvankelijk bewolkt maar al snel breekt de zon door. We fietsen nu de andere kant uit richting Traismaier. Deze kant heeft niet zoveel dorpjes. Heerlijk geluncht op een terras aan de Donau. Terug via de andere oever. Vanavond uit eten geweest op een terras aan de rivier. Morgen trekken we weer verder richting Boedapest.

DONDERDAG 18-05-2017

De dag begint al warm. We vertrekken weer vanuit Krems en rijden naar de buurt van Boedapest. Szentendre. We wilden geen camping in het centrum van Boedapest, dan moest je door het centrum rijden. Deze camping ligt 14 km buiten de stad, maar we moesten het hele centrum doorkruisen om er te komen. Nog ven gewandeld naar het stadje, en ontdekte dat we daar in 2008 ook doorheen waren gefietst.

Vrijdag 19=05-2017.

Heerlijk buiten ontbeten. Daarna op weg naar Eger , de stad met de wereld beroemde wijnen. Een pittige wijn die stierenbloed wordt genoemd. Leuke stad alleen parkeren met een camper is een beetje moeilijk. Gelukkig vonden we een plekje op de bus parkeerplaats en via een prachtig park loop je dan zo de stad weer in. Na de middag doorgereden naar het oosten van Hongarije. We overnachten in Debrecen op een redelijk aftandse camping.

allemaal bedankt voor jullie gezellige reacties. Iedereen die met vakantie gaat, fijne vakantie.

Groetjes, Bert en Henny

Co van der Straaten

Wat fijn dat jullie nu al gelijk van mooi weer kunnen genieten en dat jullie ook wat hulp krijgen van jullie fietsen. We worden tenslotte allemaal een stukje ouder en gemak dient de mens heel veel plezier Groeten je grote Zus.

Erna

Het klinkt allemaal heerlijk! Genieten. Het weer wordt hier ook ietsje beter. Kus van ons.